• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fick samlingslån på 900 k (aprilskämt)

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Jag jobbar som undersköterska (utbildad såklart) och får slita r*ven av mig för att komma över 280 000 kr per år.
Studerar vid sidan av och är klar i höst. Det jag ser fram emot mest är att få en värdig lön för tolka mig rätt, det har man sällan som USKA just nu. Särskilt i dessa tider med allt man utsätter sig för och arbetstiderna.

Du gör ett bra jobb! All heder
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Fast det står ju i tidningen otroligt ofta. Snälla påstå inte att jag hittar på detta.
ja klart att det fins dom som gnäller över lönen, men det är inte samma sak som att dom har låg lön.
jag vet dom som inte gnällt över lönen men ändå gått över till bemanning och har en årslön på omkring miljonen, detta utan krisavtalet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 531
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Jesus vilket bråk om jag dragit det skämtet här:)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Ok. Varför skulle isåfall i princip varje sjuksköterska i detta landet klaga på sin lön?

Det har all vårdpersonal gjort så länge jag kan minnas. De klagar på lönen, och de klagar på arbetsbelastningen, som är helt abnormt stor och de vet inte hur länge de orkar. Men de har orkat i några decennier i alla fall. Får man tro det som de själva säger så har de som går i pension nu haft fruktansvärt stor arbetsbelastning och jättelåg lön ända sedan de gick ur skolan.

Det är nog inte så farligt.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Jag jobbar som undersköterska (utbildad såklart) och får slita r*ven av mig för att komma över 280 000 kr per år.
Studerar vid sidan av och är klar i höst. Det jag ser fram emot mest är att få en värdig lön för tolka mig rätt, det har man sällan som USKA just nu. Särskilt i dessa tider med allt man utsätter sig för och arbetstiderna.
Hur många % jobbar du? 280.000 känns väldigt lite? Jag deklarerade 430.000 förra året. Dock med lite extrajobb varje månad men inte så det skulle skilja så pass mycket.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Hur många % jobbar du? 280.000 känns väldigt lite? Jag deklarerade 430.000 förra året. Dock med lite extrajobb varje månad men inte så det skulle skilja så pass mycket.
Oj, det var verkligen skillnad!

Jag har 22100 kr i lön innan skatt på 100 %. Vi har dock inte några 100%-tjänster, så vi jobbar mellan 80-90 % och plockar resten extra. Sen lite OB på det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 368
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Tror det är skillnad på landsort och stad med, tyvärr

Absolut. En sjuksköterska som jobbar inom bemanning i Stockholm har garanterat en högre lön än en sjuksköterska som jobbar i Kalmar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 368
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Det har all vårdpersonal gjort så länge jag kan minnas. De klagar på lönen, och de klagar på arbetsbelastningen, som är helt abnormt stor och de vet inte hur länge de orkar. Men de har orkat i några decennier i alla fall. Får man tro det som de själva säger så har de som går i pension nu haft fruktansvärt stor arbetsbelastning och jättelåg lön ända sedan de gick ur skolan.

Det är nog inte så farligt.

Lite så är det onekligen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp